Diagnostyczne badania psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne mają na celu określenie:
- poziomu intelektualnego dzieci i młodzieży,
- stopnia dojrzałości szkolnej,
- deficytów rozwojowych,
- zaburzeń emocjonalnych (ich źródeł i następstw),
- poziomu wiadomości i umiejętności ucznia,
- lateralizacji (dominacji stronnej),
- możliwości przyśpieszenia lub odroczenia obowiązku szkolnego,
- rodzaju i przyczyn wad wymowy,
- przyczyn trudności w czytaniu i pisaniu (diagnoza dysleksji, dysgrafii i dysortografii),
- zamiłowań, zainteresowań i predyspozycji zawodowych uczniów.
Formy pomocy grupowej dla uczniów:
- zajęcia warsztatowe z młodzieżą - ,,podnoszenie poczucia własnej wartości”,
- ,,warsztaty zawodoznawcze dla gimnazjalistów i maturzystów”,
- profilaktyka uzależnień - ,,zdrowy styl życia”,
- trening ,,asertywności”,
- trening ,,radzenia sobie ze stresem egzaminacyjnym”,
- warsztaty aktywizujące do wyboru kierunku kształcenia i zawodu,
- warsztaty uczące autoprezentacji, umiejętności komunikowania się.
Formy pomocy:
- dla nauczycieli: warsztaty integracyjne, warsztaty np. ,,Ruch rozwijający Weroniki
Sherborne”, ,,Arteterapia jako forma wspomagająca rozwój dzieci”, ,,Sygnały myśli
samobójczych – uważny nauczyciel, szkolenia dotyczące: specyficznych trudności w
nauce, rozpoznawania, zażywania środków uzależniających, trudności
wychowawczych,wprowadzenie do zagadnień uzależnień od telewizji, komputera,
Internetu, grupa wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych.
-dla rodziców: terapia rodzin dzieci moczących się, program wspomagający
wychowywanie dzieci -,,Szkoła dla Rodziców”, grupy wsparcia dla rodziców dzieci z
dysfunkcjami rozwoju (niepełnosprawnych ruchowo, intelektualnie, z wadami słuchu, z
porażeniem mózgowym dziecięcym, Zespołem Downa), prelekcje i wykłady
dotyczące profilaktyki uzależnień, trudności wychowawczych oraz w nauce.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Sobocińska Anna
- Data udostępnienia w BIP: 2008-05-16 11:59:52
- Informacja zaktualizowana przez: Sobocińska Anna
- Data ostatniej aktualizacji: 2008-05-16 11:59:52
- Liczba odsłon: 1826
- Historia dokumentu: